Relevance/zdůvodnění indikátoru (resp. proč byl indikátor vybrán k měření daného cíle a jak je pro tyto účely vhodný) |
Měření spokojenosti s veřejnými službami je jádrem přístupu k poskytování služeb zaměřeného na občany a důležitým ukazatelem výsledku celkového výkonu vlády. S vědomím úzkého propojení mezi poskytováním/výkonem služeb, spokojeností občanů a důvěrou veřejnosti se vlády stále více zajímají o lepší pochopení potřeb, zkušeností a preferencí občanů, aby byly schopny poskytovat lépe cílené služby, a to i pro populaci s nedostatečnými službami. |
Cílová hodnota indikátoru a jeho hodnocení |
|
Definice |
Tento ukazatel měří míru spokojenosti veřejnosti s posledními zkušenostmi lidí s veřejnými službami ve třech oblastech služeb – zdravotnictví, školství a vládní služby (tj. služby pro získání státem vydávaných identifikačních dokladů a služby pro občanskou registraci životních událostí, jako jsou narození, sňatky a úmrtí). |
Měřící jednotka |
|
Členění indikátoru |
Podle pohlaví
Podle věku |
Referenční období (resp. období, ke kterému je indikátor vztažen) |
|
Související geografické území |
CZ (NUTS 0) |
Komentář |
Data k indikátoru 16.6.2 nejsou dostupná dle příslušné metodologie OSN. Proto byl navržen proxy indikátor, který lze využít jako určitou náhradu při vykazování indikátoru 16.6.2.
N = počet dotázaných
Podíl mužů a žen v každém výzkumu je přibližně 50:50.
Pro data členěná podle pohlaví je výsledek statisticky významný (p > 0,05) v letech 2003/9, 2005/6, 2006/2, 2007/12, 2008/12, 2012/1 a 2019/2.
Pro data členěná podle věku je výsledek statisticky významný (p > 0,05) v letech 2020/2, 2021/6 a 2022/11.
Kladená otázka: "Jak jste spokojen nebo nespokojen se současným stavem následujících oblastí v ČR: i) fungování úřadů"
Indikátor je vztažen k populaci 18+. |